• آشنایی با اصول اولیه تحلیل تکنیکال

    سلام خدمت کاربران عزیز در این بخش از سایت آموزشی مجیک نیوز میخواهم اصول اولیه تحلیل تکنیکال را به شما آموزش بدهم ، اگر جدیدا با علم تحلیل تکنیکال آشنا شدید و هنوز چیز زیادی از آن نمیدانید و میخواهید از پایه با آن آشنا شوید با من در ادامه همراه باشید.همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید محیط اصلی که میبایست بر روی آن تحلیل کنید و بر اساس آن پیش بینی های خود را انجام دهید به این شکل است که شما با تغییرات قیمت مواجه هستید و تحلیل تکنیکال به شما کمک خواهد کرد تا قیمت ها را پیش بینی کنید.
     
    آشنایی با اصول اولیه تحلیل تکنیکال
     

    آشنایی با ورودی های تحلیل تکنیکال

    با استفاده از ورودی های تحلیل تکنیکال و یک سری ابزار شما میتوانید تحلیل خود را انجام دهید. اما این ورودی ها چه چیز هایی هستند؟حال با ورودی ها آشنا می شویم که به شرح زیر میباشند.

    -اطلاعات مربوط به قیمت معاملات که خود شامل چهار مورد زیر میباشد.

    • قیمت اولیه معامله
    • قیمت آخرین معامله
    • کمترین قیمت معامله شده
    • بیشترین قیمت معامله شده

    – اطلاعات مربوط به حجم معاملات.

      میزان حجم معاملات در بازه زمانی که تحلیل صورت میگیرد تاثیر گذار است و در روند تحلیل ما بسیار پر اهمیت است.خب حالا میخواهیم این ورودی هایی که گفته شد را داخل سایت تی اس ای تی مک نشان دهیم، به تصویر زیر توجه کنید.
     
    آشنایی با اصول اولیه تحلیل تکنیکال
     
    شماره ۱ : اولین قیمت را مشخص میکند.
    شماره۲ : آخرین قیمتی که معامله صورت گرفته
    شماره۳ : بازه روز که بیشترین قیمت و کمترین قیمت را مشخص میکند
    شماره۴ : حجم کل معامله در این بخش مشخص شده است
     
    تمام اطلاعاتی که لازم هستش برای شروع تحلیل تکنیکال همین ۴ مورد میباشد.
     

    عدم تاثیرگذاری عملکرد درونی شرکتها در تحلیل تکنیکال

    زمانی که میگویم همین چند مورد کافی است این نکته را میرساند که عملکرد درونی شرکتها تاثیری بر تحلیل ما ندارد. اینکه وضعیت شرکتها رو به رشد است و یا در رکود به سر میبرند ، صنایع ما در چه وضعیتی هستند،اقتصاد کشور در چه وضعیتی به سر میبرد تاثیری بر تحلیل تکنیکال ما نخواهد داشت و ما تنها به ورودی هایی که مشخص کردیم نیاز داریم برای انجام تحلیل تکنیکال.اما بر چه اساسی این اتفاق میافتد، ما در تحلیل تکنیکال سه اصل مهم داریم که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.
     

    سه اصل مهم تحلیل تکنیکال

    اصل اول این است که میگوییم همه چیز در قیمت لحاظ شده است این بدین معنا است که کلیه اتفاقات بنیادی اعم از اخبار ، شایعه و وضعیت اقتصادی کشور تمامی تاثیرات خودشان را روی عرضه و تقاضای  هر سهمی گذاشته اند و همین باعث تغییرات قیمت می شود.اصل دوم قیمت ها بر اساس روندها حرکت میکنند که یکی از اصول مهم تـحلیل تکنیکال میباشد.اما اصل سوم میگوییم تاریخ تکرار می شود.
     
    منبع : مجیک نیوز

  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :