• عناصر کلیدی در طراحی ست اداری

    عناصر طراحی ست اداری:

    نام‌گذاری
    خلق نامی مناسب برای شرکت، محصول و یا خدمات از نکات ابتدایی و مهم برای هویت سازی یک شرکت و طراحی ست اداری برای آن است. این موضوع در ابتدا آسان به نظر می‌رسد. اما برای انتخاب اسم برند، به دانش و تجربه در زمینه تبلیغات نیاز است. نام باید یونیک و خاص، واضح و غیر مبهم و در عین حال به یاد ماندنی باشد.
    لوگو
    از دیگر موارد مهم و اصلی در طراحی ست اداری داشتن لوگو است. لوگو یک آرم گرافیکی یونیک است که هویت یک شرکت یا محصول را نشان می‌دهد. لوگو معمولا شامل متن یا تصویر و یا ترکیبی از هردوی آنهاست. اگر طراحی لوگو به درستی انجام گیرد جذابیت بیشتری به ست اداری داده و در یاد مخاطب ماندگار می‌شود. لوگو تصویر از شرکت ایجاد می‌کند و به مشتری یادآور می‌شود که شرکت شما وجود خارجی دارد.
    رنگ سازمانی
    رنگ سازمانی به انتخاب شرکت انجام می‌گیرد و مجموعه‌ای از رنگ‌های ثابت است که جزیی از هویت شرکت و سازمان می‌شود. رنگ سازمانی یکی از عناصر طراحی ست اداری و هویت سازمانی است که شرکت و برند را ماندگار و متمایز می‌کند. رنگی که در طراحی ست اداری استفاده می‌شود باید متناسب با رشته کاری شرکت باشد و همچنین حس اعتماد و همراهی را در مخاطب برانگیزد.
    فونت
    عنصر مهم بعدی فونت است که ویژگی‌های یک برند را تداعی می‌کند. فونت سبب شناسایی و تمایز یک شرکت می‌شود و بدین ترتیب می‌تواند یکی از بهترین عناصر هویت و عوامل مهم در طراحی ست اداری باشد.
    کارت ویزیت
    کارت ویزیت از عناصر اصلی در طراحی ست اداری و یکی از راه‌های سنتی برای معرفی شرکت‌هاست. کارت ویزیت خلاصه‌ای از اطلاعات یک شرکت مانند نام و لوگو و راه‌های ارتباطی در آن قید شده است. 
    سربرگ
    سربرگ مورد بعدی است که در طراحی ست اداری لازم است. هر نوشته و سندی که از یک شرکت بیرون می‌آید باید بر روی سربرگ‌های مخصوص شرکت نوشته شده باشد. به همین علت باید علاوه بر زیبایی، کیفیت بالایی داشته باشد و شامل نام، لوگو، و اطلاعات مختصری از شرکت در آن ذکر شود.
    پاکت نامه
    پاکت نامه جزء دیگری از ست اداری است که از آن برای مکاتبه کردن، ارسال بروشور، انتقال اطلاعات رسمی و ... استفاده می‌شود. پاکت نامه معمولا دارای طراحی ساده‌ای دارد. لوگو، نام شرکت و اطلاعات مختصری بر روی آن چاپ می‌شود.
    ست اداری می‌تواند شامل موارد دیگری همچون فولدر، طراحی بسته بندی، هدایای تبلیغاتی و ... نیز باشد.

    منبع


  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :