• نحوه انتخاب عطر مناسب

    خرید یک عطر خوب همیشه یکی از دغدغه های اصلی هر کسی است و عموما وقتی وارد بازار عطر می شویم سردرگم گشته و نمی دانیم که دقیقا چه می خواهیم، قطعا با تست عطر ها نیز به نتیجه نمی رسیم، چون بعد از چند مورد حس بویایی انسان در برابر این تنوع تقریبا غیرفعال می شود.

     

    ترفند هایی البته وجود دارد که انتخاب عطر را آسان تر می کند، در درجه اول اگر می خواهید عطر مناسبی را خریداری کنید باید کمی هزینه کرده و به یاد داشته باشید موارد ارزان  قیمت به طور کل عطر نیستند. 

    عطر ها چندین رده دارند و عموما در تمام آن ها از الکل استفاده می شود، این میزان با توجه به نوع عطر متفاوت خواهد بود. 

    بهتر است وقتی وارد فروشگاهی می شوید و عطری را تست می کنید، از آنجا خارج شده و سعی کنید متوجه شوید میزان ماندگاری و رایحه های میانی عطر چیست؟ چون برخی از عطر ها چندین رایحه دارند، ابتدایی، میانی و البته پایانی. تعدادی از عطر ها در ادامه بوی ناخوشایندی دارند و شاید مورد پسند شما نباشند. 

     

     

    نکات کلیدی انتخاب عطر 

    هنگام خرید عطر باید آن را به اندازه روی بدن خود اسپری کرده و تست کنید، همین طور تعدد تست عطر ها چیزی جز سردرگمی را برای شما نخواهد داشت، حتی اگر شیشه عطر را عمیقا تنفس کنید متوجه می شوید که دیگر حس اولیه و تند عطر را متوجه نمی شوید و همین مسئله باعث می شود که شما دقیقا مسئله خوش بو بودن عطر را متوجه نشوید. 

    بهتر است که برای تست کردن عطر را به لباس نزنید، البته شما بر اساس شخصیت و حتی آرگونومی و فیزیک بدنی خود نیز می توانید عطر تهیه کنید، عطر های کمی تند مناسب کسانی است که عموما خجالتی و گوشه گیر هستند، در برابر آن عطر های تند و رایحه های شیرین برای کسانی که شخصیت اجتماعی تری دارند می تواند گزینه فوق العاده ای باشد. 

    عطر های تلخ نیز همیشه مناسب افرادی است که چاق بوده و در برابر آن پیشنهاد می شود که همواره پس از گذشت چند ماه تغییراتی در عطر خود به وجود آورید. 

     

     

    انتخاب عطر با ماندگاری بالا 

    انتخاب عطر با ماندگاری به مراتب بالاتر نیازمند صرف هزینه ای بیشتر است، ادوپرفیوم ها البته یکی از مناسب ترین گزینه ها هستند که میزان غلظت روغن عطر در آن ها و عصاره واقعی که انتظارش را دارید بیست تا سی درصد است و عموما می توانید در اندازه های 100 میلی لیتر نیز تهیه فرمائید. 

    همواره عطر ها را از برند های معتبر خریداری کنید و پیشنهاد ما این است که به سراغ ادکلن ها و ادوتویلت ها نیز نروید، چون میزان زیادی از آن ها را الکل تشکیل داده است و قطعا هیچ رایحه خوشایندی که انتظار دارید پس از استفاده روی لباس و بدن شما منتشر نخواهد شد. 

    حتی می توانید بر اساس فصل، هوای گرم و یا سرد و یا منطقه محل زندگی تان دقیق تر عطری را خریداری فرمائید. برای تست عطر نیز محل نبض می تواند بهترین نقطه باشد تا به طور کامل در کل بدن شما بوی عطر حس شود. 

     


  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :