• بازاریابی ویروسی چیست

    در محیط همه‌گیری که امروزه در آن زندگی می‌کنیم، ویروس‌ها چیزی هستند که سعی می‌کنیم به هر قیمتی از خود محافظت کنیم، با این حال، در دنیای بازاریابی، کمپین های “ویروسی” هدفی است که بسیاری از برند ها برای آن تلاش می کنند. بنابراین، در مقاله امروز تصمیم گرفتیم به یک رویکرد بازاریابی جالب توجه ویژه ای داشته باشیم. بازاریابی ویروسی چیست، مزایا و معایب آن چیست و عوامل مخفی برای ایجاد یک کمپین ویروسی موفق چیست با عادل سایت همراه ما باشید.

    بازاریابی ویروسی دقیقا چیست؟

    بازاریابی ویروسی یک استراتژی ارتقای محصول است که هدف آن اشتراک‌ گذاری محتوا از فردی به فرد دیگر در مقیاس بزرگ است، مشابه روش انتشار ویروس‌ها.

    کلید بازاریابی ویروسی این است که کاربران به طور داوطلبانه پیام کمپین را منتشر می کنند و آن را به یک کمپین ویروسی تبدیل می کنند. بنابراین، جای تعجب نیست که شبکه های اجتماعی با فرصت های عالی برای اشتراک گذاری و ارتباط آنی بین کاربران، محل توسعه این نوع کمپین هستند.

    با این حال، باید در نظر داشته باشید که هر کمپین تبلیغاتی پتانسیل ویروسی شدن را ندارد. در این خط فکری، محتوای شما باید آنقدر جالب، سرگرم کننده، هیجان انگیز یا حتی تکان دهنده باشد تا مورد توجه قرار گیرد.

    مزایای بازاریابی ویروسی چیست؟

    یک کمپین بازاریابی ویروسی که با دقت برنامه ریزی شده و با موفقیت اجرا شده است، این پتانسیل را دارد که مزایای زیادی برای برند شما به ارمغان بیاورد.

    استراتژی های بازاریابی ویروسی باعث می شود کاربران به برند شما توجه کنند. شما می دانید که چقدر تلاش و منابع لازم است تا محصول یا خدمات شما از رقبا متمایز شود. محتوای ویروسی باعث می شود مردم بیشتر در مورد شرکت شما صحبت کنند و در نتیجه آگاهی بیشتری از برند به دست آورند.

    این یک مزیت بزرگ است، زیرا کاربران تمایل بیشتری به خرید از مارک هایی دارند که می شناسند و به آنها اعتماد دارند. این ما را به یک مزیت دیگر سوق می دهد.

    اگر بتوانید مشتریان را مجذوب خود کنید و به آنها پیام های درست بدهید، راحت تر می توانید اعتماد آنها را جلب کنید. افرادی که محتوای شما را لمس کرده اند و از آن استقبال کرده اند، آن را به اشتراک می گذارند و به اقوام و آشنایان خود توصیه می کنند. این واکنش زنجیره ای مشتریان بیشتری را به همراه خواهد داشت که به برند شما اعتقاد دارند.

    هر کسب و کاری در تلاش است تا پایگاهی از مشتریان وفادار ایجاد کند و اینها افرادی هستند که نه تنها محصولات و خدمات شما را به طور منظم می خرند، بلکه افرادی هستند که از برند حمایت می کنند و ارزش هایی را که آن برند اتخاذ کرده است به رسمیت می شناسند، همانطور که در بالا اشاره کردیم، کمپین های ویروسی اغلب احساسی هستند و به ایجاد یک رابطه قوی و پایدار با مصرف کنندگان کمک می کنند.

    معایب بازاریابی ویروسی چیست؟

    مطمئناً مزایایی که ما ذکر کرده ایم برای هر شرکتی وسوسه انگیز است، نکته ای که باید قبل از شروع یک کمپین ویروسی به خاطر داشته باشید این است که یک کار پیچیده است، شما باید محتوای هیجان انگیز را در زمان و مکان مناسب ایجاد کنید.

    هنگامی که محتوای خود را به صورت آنلاین عرضه می کند، شرکت تقریباً هیچ کنترلی بر توزیع آن ندارد و این امکان وجود دارد که کاربران پیام را به روشی کاملاً متفاوت و حتی منفی بپذیرند. در این صورت ممکن است کمپین به مخاطبان زیادی برسد، اما مردم نگرش های منفی نسبت به برند شما ایجاد کنند که شما را از مزایایی مانند اعتمادسازی و جذب مشتریان وفادار محروم می کند.

    اجزای مخفی یک کمپین ویروسی موفق چیست؟

    همانطور که گفته شد، شانس مهم هست، اما هنوز کارهایی وجود دارد که می توانید برای افزایش شانس موفقیت کمپین ویروسی که برنامه ریزی کرده اید انجام دهید.

    اصیل و خلاق باشید

    اول از همه، روی محتوایی که برای کمپین استفاده خواهید کرد تمرکز کنید و از کیفیت و جذابیت آن، در نهایت به هنر بستگی دارد.
    اصرار مصرف کنندگان برای به اشتراک گذاشتن آن ما به شما توصیه می کنیم خلاقانه فکر کنید و خلاق باشید. به جای تلاش برای تکرار و تقلید از کمپین های ویروسی موفق قبلی، روی چیز جدیدی تمرکز کنید. مردم قبلاً آنها را دیده اند و تأثیر شگفتی و هیجان در آغاز واکنش زنجیره ای چندان قوی نخواهد بود.


  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :