• پوستر را معمولا برای دادن اطلاعات در مورد موضوعات مختلفی استفاده می‌کنند که این اطلاعات باید جامع و محدود باشد. به طوری که در یک صفحه با ابعادی که از پیش مشخص شده است بتوانند این اطلاعات را به خوبی جمع آوری و به مخاطب منتقل کنند.

    ابعاد پوستر باید به صورتی باشد که از فاصله دور هم دیده شود و برای مخاطب قابل تشخیص باشد. معمولا پوستر ها به منظور استفاده روی دیوارها تهیه می‌گردند و دقیقا به همین دلیل در سایزهای بزرگ و معمولا به صورت عمودی طراحی می‌شوند تا باعث جلب توجه بیشتر باشند و بتوانند اطلاعات لازم را منتقل کنند. به همین دلیل است که به پوستر را با عنوان دیوار کوب نیز می‌شناسند.

    هدف از تهیه پوستر ممکن است تبلیغ یک اثر هنری، نمایشگاه و یک فیلم سینمایی باشد و یا حتی هدفی اقتصادی در آن نهفته باشد. امروزه از پوستر ها در امور آموزشی نیز استفاده می‌شود.

    پوستر ها در عین این که میرا و زودگذر هستند اما می‌توانند تاثیر ماندنی هم داشته باشند و این بستگی به موضوع پوستر و همچنین عملکرد طراح آن دارد.

    اگر قصد دارید محصولی را معرفی را معرفی کنید یا یک اتفاق هنری یا فرهنگی را به اطلاع عمومی برسانید بهترین و اولین راه، طراحی یک پوستر زیبا و چشم نواز است. مخصوصا اگر محلی که پوستر را در آن نصب می‌کنید، دیوار یکی از خیابان ها و مکان های پر رفت و آمد و شلوغ باشد.

    امروزه طراحی پوستر یک کار کاملا تخصصی است که می‌تواند به عنوان یک شغل پردرآمد و جذاب و پولساز، آینده شغلی افراد متخصص را تامین کند.

    پوستر ها به عنوان آگاه کننده و ترویج دهنده کالا برای فروش به نوعی فروشنده کالا محسوب می‌شوند. رنگ ها و فونت کلمات تاثیری ویژه و به سزا در طراحی پوستر و در نهایت جذب مخاطبان آن را دارند. پس انتخاب و سلیقه طراح عاملی مهم در جذابیت پوستر هاست.

    معمولا بسته به جایی که قرار است پوستر در آن نصب شود یا موضوعی که پوستر باید آن را تبلیغ نماید ابعاد پوستر ها هم متفاوت است. اندازه پوستر ها از سایز A4 تا ۱۰۰*۷۰ طراحی می‌شوند و در طراحی آن ها می‌توان از ترکیب عکس و نوشته استفاده کرد.

     

    البته در بعضی پوستر ها هم هر کدام از این دو عنصر یعنی واژه و تصویر به تنهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که بعضی طراحان معتقدند که به این شکل جذابیت پوستر بیشتر خواهد بود.

    در فارسی به جایلغت پوستر ( Poster ) از واژه اعلان استفاده می‌شود. اگر بخواهیمدرمورد تاریخچه پوستر صحبت کنیم باید بگوییم اولین پوسترها روی چوب طراحی شده بودند و تاریخ ابداع آن ها به اواخرقرن نوزده میلادی بازمی‌گردد اما سرچشمه پوستر را در نقوش آشوری و بابلی و ایرانی نیز می‌توان یافت.

    از ژول شره به عنوان پدر پوستر یاد می‌شود. با این که تنها ۳۰ پوستر از او به جا مانده است اما توانایی و مهارت او در شناخت رنگ ها و استفاده از لیتوگرافی در طرح هایش که از باسمه های ژاپنی الهام گرفته بود آثار او را به خوبی ماندگار نموده است.

    منبع : تهران پرینت


    votre commentaire
  • مقدمه‌؛ عمل بای پس معده چیست؟

    در جواب به این سوال که عمل بای پس معده چیست؟ بطور خلاصه باید گفت در این عمل مسیر عبور غذا از مری به روده کوتاه می‌شود، که به همین علت واژه «بای پس» که به معنای میانبر زدن است، به کار می‌رود. در این عمل جراح کیسه کوچکی از معده که حجم آن یک بیستم حجم معده اصلی است را درست کرده و مسیر روده را تغییر داده و به این کیسه کوچک می دوزد.

    در نتیجه غذا وارد قسمت اعظم معده و حدود یک متر از روده باریک نمی‌شود و بلافاصله از مری وارد کیسه کوچک معده و بعد مدت کوتاهی وارد روده می‌شود.

    این امر نه تنها باعث سیری زودرس می‌شود، بلکه جذب مواد غذایی رو هم حدود ۲۰ درصد کاهش می‌دهد. این عمل دارای فواید و عوارضی است که تمامی افراد قبل از انجام به آن، باید آشنایی کاملی داشته باشند.

    عمل جراحی بای پس معده چگونه انجام می‌شود؟

    این جراحی را می‌توان به دو صورت جراحی باز یا جراحی لاپاراسکوپیک (از طریق دستگاه لاپاراسکوپ و ایجاد چند برش کوچک) انجام داد. در این جراحی قسمتی از معده که در زیر ناحیه کاردیا (محل اتصال مری به معده) قرار دارد برمی‌دارند و قسمتی از روده کوچک را به آن وصل می‌کنند (یا به اصطلاح علمی آناستوموز می‌دهند)

    اندازه‌هایی که برای این اتصال در نظر گرفته می‌شود بستگی به BMI (شاخص توده بدنی) فرد دارد. در عمل بای‌پس معده٬ با ایجاد محدودیت در ابعاد معده و هم با ایجاد تغییرات در میزان جذب مواد غذایی (سوء جذب) و کاهش میزان جذب کالری، باعث کاهش وزن می‌گردد.

     

    چرا عمل بای پس معده انجام می‌شود؟

    بای پس معده سنتی یا کلاسیک به منظور ایجاد محدودیت و سوء جذب به کار می‌رود. بعبارتی اهداف این روش جراحی چاقی بدین شرح است:

    بیمار غذای کمتری مصرف کند
    جذب کالری مواد غذایی در بدن کم شود

    برای اینکه بیمار غذای کمتری میل کند باید سایز معده تغییر کند و برای اینکه غذای کمتری جذب شود می‌بایست فعالیت روده را به شیوه‌ای تغییر داد که جذب کمتری انجام دهد.

    به منظور اجرایی کردن هر دو هدف بالا٬ در عمل بایپس٬ معده به دو کیسه فوقانی و تحتانی تقسیم می‌شود که یکی از آنها ۵ الی ۱۰ درصد اندازه کل است و مسوولیت نگهداری غذا را بر عهده دارد. سپس قسمتی از روده کوچک نیز از مسیر جذب غذا کنار گذاشته می‌شود.

    در این روش هیچ قسمتی از معده یا روده از بدن خارج نمی‌شود و قسمت بزرگ‌تر معده کماکان به تولید و ترشح آنزیم‌های معمول می‌پردازد اما غذایی به این قسمت وارد نمی‌شود.

    اتفاقی که میافتد این است؛
    زمانیکه معده کوچک می‌شود٬ بیمار احساس پری معده و سیری دارد٬ بنابرین میلی به خوردن غذا ندارد.
    از طرفی در روده جذب مواد غذایی کمتری صورت می‌گیرد و عملا کالری کمتری به بدن میرسد.
    در این روش بیمار در حدود ۸۰ الی ۱۰۰ درصد اضافه وزن خود را از دست می‌دهد.
    این روش جراحی لاغری به بیمارانی که شاخص توده بدنی‌شان یعنی BMI بالای ۳۵ است و ریزه‌خوار بوده یا رفلاکس معده به مری دارند، توصیه می‌شود.
    در بیماران با دیابت نوع دو بخصوص بیماران چاقی که به تازگی دیابت گرفته‌اند٬ با BMI بالای ۳۰ نیز جراحی لاغری توصیه می‌شود.

     

    عمل بایپس معده مناسب چه کسانی است؟

    این عمل مناسب کسانی است که شاخص توده بدنی‌شان بزرگتر یا برابر با ۳۵ باشد. این افراد معمولا بالای ۳۰ کیلوگرم اضافه وزن دارند.

    افرادی که بیماری دیابت نوع دو یا بیماری‌های متابولیک دارند و شاخص توده بدنی آنها بزرگتر یا مساوی با ۳۳ است می‌توانند این عمل را انجام دهند.
    در واقع، باید بدانید وزن افرادی که داوطلب این عمل می‌شوند بسیار بالاست و با رژیم یا ورزش نتوانسته‌اند، وزن خود را کاهش دهند.

     

    عوارض عمل بای پس معده

    عوارض عمل بای پس معده به ویژه وقتی این جراحی توسط فلوشیپ متبحر لاپاروسکوپی و جراحی چاقی انجام شود، کمتر از دو درصد می‌باشد.

    احتمال عوارض کوتاه مدت آن مثل خونریزی، نشتی، آمبولی ریه مشابه جراحی اسلیو می‌باشد اما برخی عوارض بلند مدت مثل فتق داخلی و انسداد روده و همچنین زخم‌های گوارشی در محل دوخت‌و‌دوز معده به روده مختص بایپس روده بوده و در اسلیو دیده نمی‌شود اما احتمال آن بسیار پایین است.

    احتمال انسداد روده اگر تکنیک جراحی مناسب باشد، بسیار پایین و کمتر از یک درصد است.

    زخم‌های گوارشی بیشتر در افرادی که مسکن‌هایی از خانواده بروفن مصرف می‌کنند یا سیگار و قلیان استعمال می‌کنند، دیده می‌شود.

     

    کم کردن عوارض عمل بایپس معده

    برای کم کردن عوارض عمل بای‌پس معده؛ حتما به مراقبت‌های بعد از عمل‌ توجه کنید و پایبند باشید. و اینکه ابتدا در انتخاب پزشک و جراحتان دقت کرده و حتماً توصیه‌های او را، چه قبل و چه بعد از عمل به طور دقیق اجرایی کنید.

     

    اقدامات قبل از عمل بایپس معده

    فلوشیپ لاپاراسکوپی و جراحی چاقی پس از گرفتن شرح حال در مورد الگوی غذایی، رفلاکس معده به مری و سابقه بیماری‌ها و بعد از دیدن جواب آندوسکوپی و نمونه برداری معده، سایر آزمایش‌ها، سونوگرافی و مشاوره‌ها تصمیم می‌گیرد برای شما بایپس مناسب است یا اسلیو.

    https://dratarodi.com/%d8%b9%d9%85%d9%84-%d8%a8%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%b3-%d9%85%d8%b9%d8%af%d9%87/


    417 commentaires
  • Telegram offers a lot of features to its users that astonished them. Secret chat on Telegram is one of these features which comes from the high security of this app. Telegram is popular mostly because of the privacy which gives to users from all over the world. Doruv’s brother didn’t even sell the right of having access to the users’ information to Russia, which is their own country.

    According to www.buytelegrammember.net, Secret chat is one of the users’ favorite factors that let them chat with anyone that they want with high security. If you want to use this feature of Telegram, go through this article to know what the secret chat exactly is and what features it has that make it different from regular chat. Here, you can also learn how to start a secret chat with anyone that you want.

    What is Secret Chat on Telegram?

    One of the most interesting factors of Telegram is the secret chat. Secret chat is different from the regular chat on this platform and it is super secure compared to the normal chat. This feature of Telegram opens a chat window that allows the users to chat privately that even Telegram doesn’t have access to this window. Therefore, when you want to start an important, secret chat with somebody in a safe condition, you can use this feature of Telegram.

    You can also use the secret chat when you don’t want your contacts to save your messages or forward them to someone else. But remember the fact that it is better not to use it for your routine chat and use it only when that it is necessary. That is because, sometimes you need a backup from your chats which if you use secret chat, you are going to lose it.

    The other limitation in using the secret chat is that you can see the secret chat on the device that you have started there; for instance, there is no sign of it on your Telegram desktop if you start secret chat on your phone. Consider the fact that you are not only incapable of forwarding your contact’s messages but also yours.

    disable telegram secret chat

    disable telegram secret chat

    The Features of Secret type Chat

    Secret chat on Telegram has a lot of features that make it different from regular chat. Here are some of these features to become more familiar with it:

    • End to End Encryption – it means that all the messages which are changing on secret chat have their codes that only the receiving and sending devices can use and identify. Thus, no one but you and your contact has access to your messages. Even Telegram has no access to such messages; therefore, the end-to-end encryption provides a safe situation that assures you there is no way for seeing your messages by any other person.
    • Self-Destruct – another important feature of secret chat on Telegram is the ability to delete the chat automatically. You can set the time and for instance, you can set that your messages omit after one minute.
    • Announcing Screenshot – if your contact takes a screenshot from your chat, a message is going to come to you that make you aware of this fact.
    • Inability to forward the messages – as it is mentioned before, you and your contact are not able to forward the messages which this feature gives you the privacy that you want.

    How to Start This Type of Chat

    There are two ways to start a secret chat on Telegram. The first way is to go to the setting of the Telegram and click on New Secret Chat. Then you must follow the instructions below:

    • After clicking on New Secret Chat, choose the contact that you want to chat privately.
    • Then the secret chat opens and you must wait until your contact becomes online.
    secret chat

    secret chat

    The other way for starting a secret chat needs to follow the steps below:

    • Go to the regular chatroom of you and your contact or open it from the list of the contacts.
    • Touch the name of the contact at the top of the screen.
    • Choose the “Start Secret Chat”.
    • Click on “Ok”.
    • Now, you can start the secret chat.

    Suggest article: What Is Lock Sign At Top Of Telegram Screen?

    Remember that, there is no possibility to have a group secret chat and this feature of Telegram is also possible between two users.

    Disable a Telegram’s Secret Version of Chat

    To disable a secret chat on Telegram you just need to click on the “Delete Chat” on the setting of your chat. After doing that, your contact is going to receive a message with the context of “Secret chat canceled”. After that, he or she is not able to send you any messages and all the messages are going to be deleted. For starting another secret chat, you must start a new one. As you can see, the secret chat is one of the most powerful features of Telegram in saving your privacy.

    Telegram security

    Telegram security

    The Bottom Line

    Telegram is one of the safest online platforms for users who care about their privacy and security. That is because the authority of Telegram has proved the fact that it is important to them to save their app’s users’ personal information. So, for proving their honesty they have offered the secret chat on Telegram. Secret chat on Telegram means a window to chat privately and with high security.

    Read now: Promote Channel On Telegram

    This type of chat is completely different from regular chat on Telegram. There are several features that make this factor outstanding. The privacy of secret chat is so strong that even the Telegram authorities don’t have any access to it. For using it you must follow some simple steps and enjoy the safety of it. The only thing that you must consider in using Telegram secret chat is its limitation for getting the back-ups for your chat. You cannot save the chat or forward the messages on secret chat. So, it is better to use it for certain goals, not for routine interactions.


    votre commentaire
  • چنین لیستی در گذشته سینمای هالیوود بی معنی بود زیرا در آن زمان، بازیگران ستاره‌های سینما بودند نه کارگردانان. کارگردانان در آن زمان مانند پیمانکارانی بودند که مسئول ساخت فیلم‌ها، کنترل عوامل فیلم‌برداری و کنترل بودجه بودند. اما چطور استعداد این کارگردانان استثنایی شناسایی شد؟ بخشی از اعتبار مسلماً متعلق به منتقدان سینما است و بخشی دیگر متعلق به بینندگانی است که با چشمان تیزبین خود، تاثیرات دیدگاه کارگردانان و سبک منحصر به فرد آن‌ها را در فیلم‌ها شناسایی کردند. در این لیست، کارگردانان تاریخ سینمای آمریکا بر اساس کارنامه حرفه‌ای آن‌ها به ترتیب قرار گرفته‌اند. 

     

    مشهورترین کارگردان‌های سینمای هالیوود

    1.       آلفرد هیچکاک 1899-1980 

    پس از گذشت 40 سال، هیچ کارگردانی موفق نشده است تا جایگاه آلفرد هیچکاک بزرگ را در صدر لیست بهترین کارگردانان تاریخ سینما به چالش بکشد. هیچکاک به خاطر توانایی هنری درخشان و تاریکی عمیق مضامین فیلم‌هایش جایگاه اول را همچنان به خود اختصاص داده است. رمز موفقیت او در نحوه فیلم‌برداری از صحنه‌ها است. فیلم‌های او با چنان اعتماد به نفسی پیش می‌روند که بیننده در لذت دریافت آن غرق می‌شود که حتی پس از کشته شدن قهرمان داستان در ساعت اولیه فیلم و خیانت به این اعتماد، هم از بین نمی‌رود. «قایق نجات»، «طلسم شده»، «پنجره عقبی»، «سرگیجه» و «روانی» تنها چند نمونه از فیلم‌های بی‌نظیر این اسطوره سینما هستند. دانلود فیلم‌های این کارگردان 

     

    2.       اورسن ولز 1915-1985 

    اورسن ولز دنیای سینما را متحول کرد. او تنها با یک ضربه یعنی فیلم اولش «همشهری کین» اعماق تصویر و احساسات را در سینما جابه‌جا کرد. او در خانواده‌ای هنری به دنیا آمده بود و استعداد هنری در خون او جریان داشت، ولز دیدگاه‌های انقلابی برای آینده سینما داشت که موفق شد در سن 25 سالگی آن‌ها را به مرحله اجرا برساند اما همین جاه‌طلبی‌ها در سال‌های واپسین عمرش برای او مشکل ساز شد و ولز زندگی‌اش را از راه بازیگری می‌گذراند. از بهترین فیلم‌های او می‌توان به «همشهری کین»، «بانوی شانگهای»، «مکبث»، «اتلو» و «نشانی از شر» اشاره کرد. دانلود فیلم‌های این کارگردان 

     

    3.       جان فورد 1895-1973 

    علی‌رغم تمام بدخلقی‌هایش سر صحنه فیلم‌برداری، جان فورد یکی از بزرگان سبک سانتیمانتالیسم یا احساساتی گرایی دوران کلاسیک هالیوود بود. مضامین شرافت، وظیفه، و میهن‌پرستی در فیلم‌های جنگی، درام‌ها، زندگی‌نامه لینکلن و حتی کمدی مانند مرد ساکت او به وضوح قابل رویت است. فورد در طول حرفه کارگردانی خود موفق به کسب رکورد 4 جایزه اسکار بهترین کارگردان از مجموع 5 نامزدی شد. ولز در مصاحبه‌ای فورد را یکی از منابع الهام خود معرفی کرده بود. از مشهورترین فیلم‌های این کارگردان می‌توان به «آقای لینکلن جوان»، «دلیجان»، «خوشه‌های خشم» و «جویندگان» اشاره کرد. دانلود فیلم‌های این کارگردان 

     

    4.       هاوارد هاکس 1896- 1977 

    تاکنون وسط خواندن یک کتاب سرگرم کننده ناگهان متوجه ارزش هنری آن شده‌اید؟ فیلم‌های هاوارد هاکس این حس را به بیننده منتقل می‌کنند. آثار او بیش از این که به مضمون توجه داشته باشند بصری هستند، مردان او به کد مردانگی پایبندند و زنانش دوست دارند این مردان را گول بزنند و فرش را از زیر پای آن‌ها بکشند. از برترین فیلم‌های هاکس می‌توان به  «بزرگ کردن بچه»، «ریو براو»، «داشتن و نداشتن» و «هاتاری!» اشاره کرد. دانلود فیلم‌های این کارگردان 

     

    5.       مارتین اسکورسیزی 1942- 

    او پسرک بیماری در بخش ایتالیای کوچک شهر نیویورک بود و با دیدن فیلم‌های قدیمی و درست کردن استوری‌برد از آن‌ها روزگار می‌گذراند. جذابیت فیلم‌های اسکورسیزی در نمایش تاثیرات این کارگردان در تاروپود فیلم‌هایش است. او بیش از هرکسی در هالیوود، به مطالعه بیشتر مکانیک گناه علاقه دارد و همواره به دنبال کشف اسرار انسان‌ها است. از بهترین فیلم‌های او می‌توان به «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین»، «هوانورد» و «گرگ وال‌استریت» اشاره کرد. دانلود فیلم‌های این کارگردان 

     

    6.       آکیرا کوروساوا 1910- 1998 

    آکیرا کوروساوا، سرشناس‌ترین کارگردان ژاپنی و یکی از مشهورترین کارگردانان تاریخ سینما است که با شاهکارهای خود طرف‌داران سینما را محصور خود کرده است. کوروساوا با فیلم راشومون که اقتباسی از داستان‌های ریونوسکه آکوتاگاوا بود توانست نام خود را به عنوان هنرمندی بی‌نظیر و استاد اقتباس ادبی بر سر زبان‌ها بیندازد. علاوه بر کتاب‌های ژاپنی، اقتباس‌های این کارگردان از داستان‌های شاه لیر و مکبث ویلیام شکسپیر، شاهکارهایی بی‌رقیب به شمار می‌روند. از بهترین فیلم‌های کروساوا می‌توان به «هفت سامورایی»، «آشوب»، «سریر خون»، «زیستن» و «ریش قرمز» اشاره کرد. دانلود فیلم‌های این کارگردان 

     

    7.       باستر کیتون 1895-1966 

    کمدینی درجه یک در زمان فیلم‌های صامت، باستر کیتون از اوایل دهه 20 تا اواخر دهه 30 و افول غم‌انگیز عصر فیلم‌های صامت هالیوود کارگردان و بازیگری تحسین شده بود. ریچارد لستر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی در وصف این کارگردان گفت که کیتون همیشه دوربینش را در جای درست قرار می‌داد. سبک کارگردانی او به‌گونه‌ای بود که تک‌تک سکانس‌های او حائز اهمیت بودند و بیننده نمی‌توانست حتی برای لحظه‌ای چشمانش را از فیلم دور کند. کیتون سینما را می‌فهمید و می‌دانست که یک قاب متشکل از چهار گوش است و پرسونا می‌تواند از واقعیتی که در این قاب است به وجود بیاید. از بهترین فیلم‌های او می‌توان به «ژنرال»، «شرلوک جونیور»، «نمایشگاه» و «شاگرد قصاب» اشاره کرد. دانلود فیلم‌های این کارگردان 

     

    8.       اینگمار برگمان 1918-2007 

    اینگمار برگمان در مصاحبه‌ای گفت: من تصاویر را از دوران کودکی خود می‌گیرم، آن‌ها را در پروژکتور قرار می‌دهم تا ارزیابی جدیدی از آن‌ها به دست بیاورم. او چیزهای زیادی برای ارزیابی داشت. او که در سوئد در خانواده‌ای لوترن به دنیا آمده بود، بدبینی و درون‌نگری آثار او متانتی عمیقاً مذهبی دارند. برگمان در دوران حرفه‌ای پربار خود از سکانس‌های رویاهای سورئال و تمثیل‌های مسیحی برای نمایش موضوع‌های خانواده، خدا و مرگ استفاده می‌کرد. از محبوب‌ترین فیلم‌های برگمان می‌توان به «فانی و الکساندر»، «پرسونا»، «مهر هفتم» و «توت‌فرنگی‌های وحشی» اشاره کرد. دانلود فیلم‌های این کارگردان 

     

    9.       فرانک کاپرا 1897-1991 

    فرانک کاپرا با شخصیتی شوخ طبع، به عنوان مهاجری ایتالیایی فیلم‌هایی ساخت که بزرگداشت روحیه آمریکایی بودند. او ابتدا کار خود را با ژانر کمدی شروع کرد و پس از آن فیلم‌هایش را به مردان فروتنی اختصاص داد که با سرمایه‌داران بدجنسی روبه‌رو می‌شدند. سبک فیلمسازی کاپرا ساده بود اما عنوان زندگی‌نامه‌اش نشان می‌دهد که او پیش از ابداع این عنوان، خود را یک نویسنده می‌دید. از مشهورترین فیلم‌های او می‌توان به «در یک شب اتفاق افتاد»، «چه زندگی شگفت‌انگیزی»، «آقای اسمیت به واشینگتن می‌رود» و «آقای دیدز به شهر می‌رود» اشاره کرد. دانلود فیلم‌های این کارگردان 

     

    10.   فدریکو فلینی 1920-1993 

    از نکات جالب فیلم‌های فدریکو فلینی، استفاده شخصیت‌های فیلم‌هایش از عینک به عنوان ابزاری برای فرار از حقیقت است. البته کاربرد عینک در ادامه برای فلینی تغییر کرد و او مجذوب این ابزار کوچک شد. اورسن ولز فیلم‌های فلینی را به پسرکی از شهر کوچکی که رویای شهرهای بزرگ را دارد تشبیه کرد. او معتقد بود که اگر لذتی کودکانه در شخصیت فلینی و فیلم‌هایش وجود دارد، آن درخششی شفاف و شاعرانه است که تنها برای جوانان قابل درک است. از بهترین فیلم‌های فلینی می‌توان به «کلاهبردار»، «زندگی شیرین»، «هشت و نیم»، «آمارکورد» و «کازانووای فلینی» اشاره کرد. دانلود فیلم‌های این کارگردان 

    جهت مشاهده و دانلود فیلم‌های ایران و جهان می‌توانید به وب سایت سی نما مراجعه کنید. 

     

     


    votre commentaire
  • بهترین دستگاه بخور گرم رطوبت ساز یک روش عالی برای بهبود سلامت خانه و محل کار شما است. انواع مختلف بخور گرم وجود دارد ، اما متداول ترین آن اولتراسونیک گرم است. به طور کلی ، این دستگاه ها به دو دسته سرد و گرم تقسیم می شوند. هر یک از این نوع محصولات ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. این دستگاه ها از بسیاری از مشکلات جلوگیری می کنند و برای سلامتی انسان مفید هستند.همچنین به دلیل قابلیت ها و کیفیت های مختلف ، قیمت بهترین دستگاه بخور گرم خانگی  متفاوت است.

    بهترین دستگاه بخور گرم چه مدل هایی دارد؟

    مدل تبخیری

    در این دستگاه دمای آب به حدی می رسد که تبخیر شده و سپس بخار آن در هوا پخش می شود و رطوبت را افزایش می دهد. یکی از اصلی ترین از مزایای خوب این مدل این است که می توان برخی از دارو ها را در مخزن آن ریخت تا در رطوبت هوا آزاد شود. اما یکی از معایب این مدل مصرف نسبتاً زیاد انرژی است. به طور کلی استفاده از بخارهای گرم توصیه می شود ،آنها هوای تمیز و گرم را به محیط وارد می کنند ، زیرا باکتری ها در بخار آب از بین می روند و بخار آب کاملاً تمیز به هوای خانه اضافه می شود.

    بخور گرم اولتراسونیک

    عملکرد این مدل تولید قطرات آب با استفاده از روزنه ای است که با فرکانس اولتراسونیک مرتعش می شود. این قطرات به صورت رطوبت آزاد شده و در محیط و فضا آزاد می شوند. در حقیقت ، این به عنوان یک مدل تبخیری که آب را به بخار تبدیل می کند و سپس آن را در خانه آزاد می کند نیست و البته برق کمتری مصرف می کند و از این لحاظ مقرون به صرفه تر است. بخور گرم یا رطوبت ساز گرم در دو مدل تک منظوره و دو منظوره تولید می شود ، مدل های دو کاره هم بخور سرد و هم گرم هستند که می تواند هزینه های شما را هنگام خرید دو مدل متفاوت کاهش دهد.

    چند ساعت در روز باید از دستگاه بخور استفاده کنیم؟

    این یک تصور غلط است که بخور گرم باید به طور مداوم کار کند و روشن باشد. برای استفاده صحیح از دستگاه بخور ، باید رطوبت نسبی را اندازه گیری کرده و بر این اساس دستگاه را روشن کنید. برخی از دستگاه های بخور مجهز به قابلیت تنظیم با توجه به میزان رطوبت در محیط هستند. با استفاده از این ویژگی می توانید مدت زمان بیشتری از دستگاه استفاده کنید.

    در ادامه لیستی از بهترین دستگاه بخور گرم موجود در بازار ایران را به برای شما آماده می کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

    مزایای استفاده از دستگاه بخور گرم

    دستگاه بخور دارای قدرت تبدیل آب و یا مایعات دیگر به بخار است و از این طریق هوای محیط را مرطوب می سازد. این وسیله دارای یک سیستم گرمایشی است که به کمک آن، آب را تبخیر کرده و به کمک فن موجود در دستگاه، بخار تولید شده را در محیط اطراف پخش می کند.

    دستگاه بخور گرم برای مناطق دارای آب و هوای خشک بسیار ایده آل است و بیشتر در روزهای سرد پاییز و زمستان مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این مدل، دستگاه بخور سرد هم در بازار موجود است که مناسب فصول بهار و تابستان است.

    به طور کلی مهم ترین مزایای استفاده از دستگاه بخور گرم عبارتند از؛

    مرطوب کردن فضای اتاق

    خوشبو کننده و ضدعفونی کننده محیط

    جلوگیری از خشکی پوست و حفظ شادابی و لطافت آن

    کاهش علائم آنفلوانزا و سرماخوردگی

    از بین بردن مشکلات تنفسی و بهبود شرایط تنفسی برای بیماران خاص

    راهنمای خرید بهترین دستگاه بخور گرم ایرانی و خانگی

    به علت تاثیرگذاری بالای این محصول در مرطوب کردن محیط در اماکن بسته و ازبین بردن آلودگی های محیط، پزشکان استفاده از این دستگاه را به اقشار مختلف جامعه توصیه می کنند. از آن جایی که مدل های مختلفی از دستگاه بخور گرم با ظرفیت های متفاوت در بازار موجود است، از راهنمای خرید زیر کمک بگیرید و موارد ذکر شده را هنگام خرید در نظر بگیرید تا مناسب ترین مدل را برگزینید؛

    نوع دستگاه

    به طور کلی دو نوع از این محصول در بازار وجود دارد؛ تبخیری و التراسونیک. دستگاه بخور گرم تبخیری، عملکرد ساده ای دارد و از انرژی برق برای تبخیر آن موجود در مخزن خود استفاده می کند. میزان تولید صدا و مصرف برق آن بالا است و برای اماکن بزرگ قابل استفاده می باشد.

    در مقابل دستگاه بخور گرم التراسونیک با استفاده از یک دیافراگرام و لرزش فکرانس فراصوتی بخار تولید می کند. این مدل نسبت به مدل تبخیری کم سروصدا تر، گران تر و با مصرف انرژی پایین تر است. این دستگاه جزء به روزترین دستگاه های بخور موجود در بازار است اما قابلیت استفاده در محیط های بزرگ را ندارد.

    مدل دستگاه

    انتخاب مدل دستگاه کاملا به شرایط محیط و نیاز شما بستگی دارد. دستگاه بخور در دو مدل رومیزی و ایستاده تولید و عرضه می شود. مدل رومیزی قابلیت حمل آسان دارد و می تواند در مکان های مختلف همچون سفر همراهتان باشد، اما مدل ایستاده بیشتر برای فضاهای بزرگ مناسب است.

    اندازه و وزن

    در این مورد حق انتخاب با شماست که محصول مدنظرتان جه سایز و وزنی داشته باشد. اگر به فکر سهولت در استفاده و جابه جایی آن هستید، مدل های کوچ تر و با وزن پایین را انتخاب کنید. اگر هم برای گرم کردن فضاهای بزرگ به دنبال محصولی مناسب هستید، بی شک سایزهای بزرگ این دستگاه برایتان کارآمدتر است.

    ظرفیت مخزن

    فاکتور مهم دیگر برای انتخاب بهترین دستگاه بخور گرم، گنجایش مخزن است که برحسب لیتر یا گالن محاسبه می شود. برای مصارف خانگی مخزن های کم حجم پاسخگوی نیازتان خواهد بود، اما برای اماکن بزرگ باید مخزن هایی با حجم بالاتر را خریداری کنید.

    GDP دستگاه

    این فاکتور نشان دهنده توانایی تولید رطوبت دستگاه است. در واقع هرچه میزان GDP دستگاه بیشتر باشد، میزان رطوبت تولیدی با توجه به حجم آب موجود در مخزن بیشتر خواهد بود.

    سهولت در استفاده و نظافت

    مناسب ترین و کارآمدترین محصول، دستگاهی است که استفاده از آن برای مصرف کننده راحت باشد تا بتواند به بهترین نحو از آن سود ببرد. به عنوان مثال درب آن به آسانی قابل باز و بسته شدن باشد و یا با درا بودن مخزنی شیشه ای بتواند حجم آب باقی مانده در مخزن را به شما نشان دهد.

    علاوه بر این دستگاه باید به آسانی قابل تمیز کردن باشد. چون جرم و رسوبات انباشته شده درون مخزن و زوایای داخلی مختلف دستگاه می تواند به مرور زمان موجب خرابی دستگاه بخور شود.

    گارانتی

    بهتر است محصولی خریداری کنید که ضمانت نامه معتبر داشته باشد. چون ممکن است این دستگاه ها به مرور زمان خراب شده و با اشکالاتی مواجه شوند. داشتن گارانتی اطمینان خاطر برایتان فراهم می کند.

    امکانات جانبی

    با توجه به پیشرفته بودن دستگاه ها و برندهای تولید کننده آن ها، امکانات جانبی نظیر وجود مخزن برای ریختن خوشبو کننده ها و یا موارد دارویی، تک منظوره یا دو منظوره بودن، قابلیت تنظیم بخار خروجی از دستگاه، دارا بودن کنترل، دارا بودن صفحه نمایشگر، وجود هشدار برای کاهش حجم مخزن و یا فرا رسیدن زمان تمیز کردن دستگاه، تایمر دار بودن جهت خاموشی و در دستگاه های مختلف وجود دارد.

    قیمت

     

    هریک از موارد ذکر شده در بالا در قیمت دستگاه بخور گرم موثر واقع می شوند. در واقع هرچه دستگاه پیشترفته تر، بزرگ تر و امکانات جانبی آن بیشتر باشد، قیمت آن هم به مراتب بالاتر می رود.

    منبع: بهترین یاب 


    votre commentaire